.

.

Monday 24 September 2018

Alahai nasib kucing

Kucing adalah sejenis haiwan bersifat karnivor. Ye la, kucing mana ada makan sayur kan... kalau ada tu dah kira kucing hilang identiti. Tajuk kali ni kita bukan nak sembang bab makanan kucing, tapi nasib kucing kucing sama ada yang dipelihara mahupun kucing jalanan.

Sejak kebelakangan ni ada saja kes penyiksaan terhadap kucing yang berlaku. Yang terbaru lagi, kes kucing yang mati dalam mesin pengering. Kerja kerja mengering kucing yang dilakukan oleh tiga ekor syaitan merupakan satu perbuan yang tak boleh kita maafkan. Sanggup berhabis RM 7.00 semata mata nak membunuh kucing yang sedang sarat mengandung.

Sorry, gambar tu korang boleh cari dalam google search, aku takkan tunjuk kat sini sebab tak sampai hati. Daripada guna duit mengering kucing tu, kan elok dibeli makan pada kucing tu.. RM7.00 tu boleh bekalkan makanan untuk beberapa hari bagi seekor kucing.

Kalau korang fikir kucing tu tak bermanfaat untuk korang, fikirkan dosa pahala dengan tuhan. Korang geri makan kucing, korang dapat pahala sedekah. Korang bunuh kucing, korang dapat dosa membunuh.

Tak suka kucing? Tak perlu la pegang, cukup diberi makan dan jangan dipukul kucing tu. Tapi selalunya lepas makan kucing tu akan menggeselkan badannya kat korang tanda terima kasih..

Ni bawah ni aku sertakan gambar kucing termasuk la salah seekornya kucing member aku.. comel kan?






No comments:

Post a Comment