.

.

Friday 28 September 2018

Breakfast pukul 11 pagi.

Bila ko bangun lambat sebab tidur pun lambat , jadi la kes makan breakfadt pukul 11 pagi. Nasib baik rezeki pagi untuk aku masih ada. Tu pun aku rasa ni terus sekali dengan makan tengahari kot.



Aku mudah dengan cara hidup aku, asalkan aku makan. Apa pun tak kisah selain nasi. Sebab aku tak pernah set dalam fikiran aku yang makan nadi tu baru dikira makan. Orang eropah makan roti rlok je hidup. Yang penting dalam hidup kita ni ialah makan secara seimbang. Maksudnya, karbohidrat (roti, nasi , jagung atau bijirin), protein, dan vitamin mestilah mencukupi.

Aku kalau dilepaskan dalam hutan pun insyaallah tau iktiar hidup dengan berbekalkan parang pendek jer sebab aku pernah menjalani latihan out ward bound. Kau nak hidup, pandai-pandailah kau cari ikhtiar. Buluh dan tempurung kelapa jadi periuk, makan isi kelapa, buah pisang, umbut buluh, tangkap ikan cara primitif, makan kerang kerangan dan makan pucuk daun untuk sambung nyawa.

Jadi, tentang makan pagi lewat ni benda biasa bagi aku. Salah satu jimat kos hidup, ni la caranya. Yang penting , kau perlu minum secukupnya sebab tu keperluan nombor satu.

Ok geng, perut pun dah kemyang. Hari ni pun sabtu. Aku nak sambung rehat. Chow dulu..

No comments:

Post a Comment