.

.

Tuesday 25 September 2018

Nikahi sesiapa saja yang dihalalkan untuk kamu tanpa mengira darjat.

Sejak kebelakangan ini kita lihat semakin ramai dari kalangan lelaki dan perempuan hidup membujang hingga ke usia tua. Kenapa boleh jadi demikian? Terlalu banyak faktor yang menjadi punca ini. Pilihan ibu bapa yang terlalu ketat syaratnya, hantaran tinggi, masalah pengangguran. Bahkan ada dikalangan kita yang hilang identiti . Muncul la lelaki tiruan dan perempuan tiruan.

Lalu timbul la kelompok LGBT. Atas sebab demikian telah diwajibkan keatas lelaki dan perempuan untuk berkahwin bagi mengelak maksiat. Perlukah dilihat dari segi taraf? Ya perlu, tetapi itu bukan penghalang jika nak bernikah. Dari segi rezeki, Allah akan mdncukupkan bagi mereka yang bernikah.

Para wali juga perlu memainkan peranan memudahkan urusan pernikahan kerana ia suatu tuntutan syariat. Adalah menjadi satu adat pertengkaran sering berlaku dikalangan suami isteri, namun begitu, jangan sesekali mengabaikan tanggungjawab sebagai suami mahupun isteri.

Kepada yang baru mendirikan rumah tangga aku ucapkan selamat pengantin baru. Bagi yang belum, semoga cepat sampai jodoh..

Oh ya, aku pun nak buat promosi, aku ni bujang lagi. Sapa sudi boleh call 0124536858 untuk berkenalan 😛😛😛😛

Pinjam gambar member. Terima kasih facebooker Hanaruddin Baharuddin


No comments:

Post a Comment